maandag 19 mei 2008

L'estate è comminciato!

Ik ben momenteel nòg aan het uitbuiken van afgelopen zondag: de eerste barbecue van het seizoen! En helemaal op z'n Italiaans: het begon om 12 uur 's middags (want bbq-en is een lunch-aangelegenheid), de tafel stond vol met heerlijkheden als gegrilde gemarineerde aubergine, een paprikasalade waar de nodige knoflook in zat en natuurlijk bergen mozzarella, tomaatjes en de nodige flessen wijn. Na afloop viel mijn zelfgebakken appeltaart, met dank aan Maaike's succesrecept, helemaal in de smaak (hoewel de Italianen stug strudel bleven zeggen in plaats van appeltaart). Toen we om de spijsvertering te stimuleren een potje gingen volleyballen in de zon kreeg ik het ultieme hooglente/beginzomergevoel: zelfs de cactussen staan in bloei!



De zomer is nu toch echt begonnen!

4 opmerkingen:

Maaike zei

Nou jaaaa, die rare Macedoniers noemen het ook strudel!! Cultuurbarbaren, dat zijn het. Maar fijn he, de zomer? Hier schijnt de zon ook heerlijk en heb ik voor het eerst een dag geheel op slippers doorgebracht!!! Wieeeehoeeee!
Wat een gave bloeiende cactus trouwens!

xx

Unknown zei

cactussen in Italië?! Nooit van gehoord. Kan Maaike dat appeltaartrecept ook aan ons geven?

Anoniem zei

Lieve liek!

Dank voor je gave kaartje, ik had hem al een tijdje, sorry late reactie!! Ik heb over 6 weken eindelijk vakantie en wat meer rust aan mijn hoofd dus ook meer tijd voor sociale dingen. kom je al bijna terug?? Geniet van de zomer!
Dikke zoen

Maaike zei

Hee zuster,
Ik wacht vol spanning op een verslag van jouw belevenissen tijdens de super voetbalwedstrijd gisteren! Schade Italiaaaa!!

x Maaike